Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

Krasslig...

Av Ann-Sofi - 13 maj 2009 13:51

Så fick jag en kanonfin cykel i förskottspresent (fyller inte år förrän 24/6) av min Prins, en rosa med tre växlar.& cykelkorg.


Jag ska börja cykla med Molly. Vad händer då... Jo, jag blir krasslig med feber och jag orkar inte en halv knop... Så jag är hemma från arbetet 3:e dagen nu. Tänk att vara hemma och kunna göra så mycket! Sy, lägga upp produkter till e-butiken (www.fiaz.se) som jag ligger efter med så otroligt. Få ordning och reda på bokföringen, adoptionspapperen & sy lite till & sy massa mer, men jag orkar inte... Så irriterande att ha möjligheten & framförallt TIDEN och sen inte orka... TRiST! Och slöseri med tid!


Hemutredningen är nu i alla fall klar och nästa vecka på onsdag ska det upp i nämnden. Anna, en av utredarna trodde det skulle vara klart till ca: kl. 10.00, hon skulle ringa då.

     Utredningen ser bra ut, okey ingen är perfekt... eller? Jo. Men jag hoppas verkligen att vi blir godkänd som adoptivföräldrar.


Det märkliga är att du får inte ha gjort något litet felsteg. Du ska ha varit och ska vara perfekt hela vägen. Man ska inte ha gjort några missar som man kan ha tagit lärdom av och mognat av. Man ska helt enkelt vara perfekt från början till nu. Du ska all erfarenhet utan att ha gjort något.


Har du snattat som ung? Har du något hos Kronofogden? Fortkörning? Skattebrott? Kört med alkohol i kroppen? Har du sparade pengar? Hur mycket? Är du fysiskt & psykiskt frisk? Säkert? Inte något litet? Har du släkt? Hur är den? Hur ofta träffas ni? Har ni bekanta med barn? Hur ofta ses ni? Vad gör ni då? Är Ni religiös? Varför/varför inte? Har du husdjur? Hund? Hundar äter man!


Ja, jag undrar hur det ska gå.


Jag har två barn sen ett tidigare förhållande - inte bra. Annars är jag i detta klanderfri, min Prins körde med alkohol i kroppen för 9 år sen - AJ-A BAJJA, INTE bra, men i övrigt är han klanderfri...


Så jag undrar hur ska detta gå? Är vi sämre föräldrar pga detta? Vi har ju massor av ovärdelig erfarenhet istället - fast det skulle vi haft ändå, perfekt redan från början...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Sofi - 26 juli 2009 19:13

  Då är man inne på 4:e veckan som icke rökare. Tycker inte alls att det gått sååå länge.   Vad har jag som mest märkt av för skillnader då, jo fötterna!   Du läste rätt, fötterna är varma. Jag känner värmen ut i tårna. Helt otroligt, jag som tidig...

Av Ann-Sofi - 21 juli 2009 11:45

Nu har jag varit rökfri i tre veckor. Och det stämmer. Den tredje dagen och den tredje veckan har varit jobbigast. Så nära jag varit på att köpa cigg...   Jag stod på ÅseleMarknaden från fre-mån och då fick jag i och för sig mellan varven vara passiv...

Av Ann-Sofi - 21 juli 2009 11:36

  Jag har räknat ut det hela så bra. Jag ska inte ha några cigg hemma i morgon. Den sista ciggen ska rökas ikväll, sen är det slut.   Jag är glad, upprymd, stolt & lite ledsen.   Idag är första dagen jag ska ta två Zyban. Röksuget försvinner inte med...

Av Ann-Sofi - 3 juli 2009 22:39

Första dagen utan cigg gick ganska bra. Det var först vid kl 17-19 tiden som jag var irriterad & frusterad, stressad OCH otroligt röksugen.   Marabous mjölkchokladrullar & mintstång från Pingvin har varit ciggens ersättare. Andra dagen gick bättre, ...

Av Ann-Sofi - 1 juli 2009 11:36

...som ICKE RÖKARE.   Åh, jag ville så gärna tända en cigg en morse. Av ren vana. Jag brukar röka 2-3 cigg på morgonen! Nu inte en enda! Det blev mycket tid över. Jag hann ta med Molly på en promenad innan det var dags att fara till arbetet. Otroligt...

Presentation

Omröstning

Kan du tänka dej att adoptera?
 Nej.
 Ja,
 Vet inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards