Direktlänk till inlägg 9 juni 2009

Segt går det...

Av Ann-Sofi - 9 juni 2009 14:20

Ja, segt går det. Så vad gör man inte för att få så lite tid som möjligt till att tänka på adoptionsprocessen.


Jag har fortfarande eftervärkar på vårförkylningen och hostar en heldel MEN kreativare än så här har jag nog aldrig varit.


Jag har klippt och sytt en heldel hundoveraller - de är inte helt klara än, de saknas muddar - men sen ska de ut i min e-butik. Jag har fixat tygkassar & tygpåsar som är svensktillverkade för hand till ett sjukt lågt pris. De har jag fotat och lagt ut till försäljning. Vidare håller jag med ett "prototyp" på en förvaringspåse/väska att fästa på koppel, i väskan ska man ha oanvända och använda bajpåsar (intresserad att veta mer om just denna läs mer på http://fiaz.bloggagratis.se ) Ska oxå sy egna tygväskor, napphållare, vetekuddar, mjuka djur och... Ja, som ni förstår gör jag verkligen allt för att undvika få tid över till att tänka på den enormt långa väntan vi har framför oss.


Just nu väntar vi på papper från Polisen, sen ska vi ha alla handlingar Adoptionscentrum behöver. Men väntans tid har knappt början i alla fall. De sa att vi står på 8:e plats och det är lika med ca: 2½-3 år väntan i Sverige! Alltså ytterligare TRE (3) år innan de ens skickar våra handlingar till Indien. Hur lång är inte väntan sen i Indien då???


Så många barn som far illa och så mycket byråkrati.


Vi funderar på att kontakta den kvinna i Indien som har hand om det barnhem min man kom från innan han blev adopterad till Sverige för att se om det kan skynda på lite...


Hopplösheten är en stor & obehaglig känsla - Jag tror det är därför jag har så många planer och arbetar för fullt i min lilla syataljé hemma. Eller finns det någon annan analys...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Sofi - 26 juli 2009 19:13

  Då är man inne på 4:e veckan som icke rökare. Tycker inte alls att det gått sååå länge.   Vad har jag som mest märkt av för skillnader då, jo fötterna!   Du läste rätt, fötterna är varma. Jag känner värmen ut i tårna. Helt otroligt, jag som tidig...

Av Ann-Sofi - 21 juli 2009 11:45

Nu har jag varit rökfri i tre veckor. Och det stämmer. Den tredje dagen och den tredje veckan har varit jobbigast. Så nära jag varit på att köpa cigg...   Jag stod på ÅseleMarknaden från fre-mån och då fick jag i och för sig mellan varven vara passiv...

Av Ann-Sofi - 21 juli 2009 11:36

  Jag har räknat ut det hela så bra. Jag ska inte ha några cigg hemma i morgon. Den sista ciggen ska rökas ikväll, sen är det slut.   Jag är glad, upprymd, stolt & lite ledsen.   Idag är första dagen jag ska ta två Zyban. Röksuget försvinner inte med...

Av Ann-Sofi - 3 juli 2009 22:39

Första dagen utan cigg gick ganska bra. Det var först vid kl 17-19 tiden som jag var irriterad & frusterad, stressad OCH otroligt röksugen.   Marabous mjölkchokladrullar & mintstång från Pingvin har varit ciggens ersättare. Andra dagen gick bättre, ...

Av Ann-Sofi - 1 juli 2009 11:36

...som ICKE RÖKARE.   Åh, jag ville så gärna tända en cigg en morse. Av ren vana. Jag brukar röka 2-3 cigg på morgonen! Nu inte en enda! Det blev mycket tid över. Jag hann ta med Molly på en promenad innan det var dags att fara till arbetet. Otroligt...

Presentation

Omröstning

Kan du tänka dej att adoptera?
 Nej.
 Ja,
 Vet inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards